Dieta nuo hipertenzijos ir nutukimo savaitę

Bedruskė dieta gali sumažinti kraujospūdį - DELFI Gyvenimas

Pasaulio sveikatos organizacija nurodo, kad nutukimas pasaulyje išaugo beveik tris kartus nuo iki m.

Sveikas maistas

Daugiau kaip 1,9 mlrd. O iš jų daugiau kaip mln. Taip pat, m. Apskritai, apie 13 proc. Autoriai tvirtina, kad dauguma pasaulio gyventojų gyvena tose šalyse, kuriose nuo antsvorio ir nutukimo sukeliamų ligų miršta daugiau žmonių nei nuo nepakankamo svorio.

Tuo tarpu daugiau nei  mln.

Naujienų srautas

Antsvoris ir nutukimas yra apibrėžiami kaip nenormalus ar per didelis riebalų kaupimasis, kuris gali pakenkti sveikatai. KMI — kūno masės indeksas yra naudingas rodiklis vertinant antsvorio ir nutukimo paplitimą, nes jis yra vienodai vertinamas vyrams ir moterims. Tačiau KMI neįvertina kiekvieno suaugusiojo individualaus riebalų lygio organizme. Apie 41 milijoną vaikų iki 5 metų turėjo  antsvorį arba buvo nutukę.

dieta nuo hipertenzijos ir nutukimo savaitę

Anksčiau tai buvo dideles pajamas gaunančios šalies problema, tačiau dieta nuo hipertenzijos ir nutukimo savaitę metu, antsvorio ir nutukimo paplitimas didėja taip pat mažas ir vidutines pajamas gaunančiose šalyse, ypač miesto vietovėse.

Svarbiausia nutukimo ir antsvorio priežastis yra per didelis kalorijų suvartojimas ir per rooibos ir hipertenzija energijos gautos su maistu išeikvojimas.

Visame pasaulyje padidėjo didelio kaloringumo, riebaus, bet menkaverčio maisto suvartojimas bei fizinis pasyvumas. Per didelio svorio pasekmių sveikatai yra daug. Tyrimai rodo, kad antsvoris, nutukimas yra pagrindinė priežastis išsivystyti neinfekcinėms ligoms, tokioms kaip širdies ir kraujagyslių, raumenų ir skeleto, diabetui, vėžiniams susirgimas krūties, kiaušidžių, prostatos, kepenų, inkstų, gaubtinės žarnos ir kt.

Šių lėtinių neinfekcinių ligų atsiradimo rizika padidėja, didėjant asmens KMI.

Nuorodos kopijavimas

Vaikų nutukimas yra susijęs su  ankstyva mirties ir nedarbingumo rizika vyresniame amžiuje. Beje, nutukusiems vaikams pasireiškia kvėpavimo sistemos sutrikimai, hipertenzija, ankstyvieji širdies ir kraujagyslių ligų rodikliai, atsparumas insulinui, padidėja lūžių rizika ir psichologiniai sutrikimai.

dieta nuo hipertenzijos ir nutukimo savaitę

Antsvoris ir nutukimas nėra nuosprendis iki gyvenimo galo. Per didelio svorio problemų galime išvengti. Prieinamos svorio mažinimo priemonės kiekvienam individui yra fizinis aktyvumas ir tinkamo maisto pasirinkimas.

dieta nuo hipertenzijos ir nutukimo savaitę

Antsvorį, nutukimą sumažinti galima apribojus energijos, gaunamos iš kaloringų, saldžių maisto produktų, suvartojimą bei padidinus daržovių, vaisių, ankštinių, nevalytų grūdų, riešutų vartojimą. Taip pat įtraukiant kasdienį fizinį aktyvumą 60 minučių per dieną vaikams ir minučių per savaitę suaugusiems.

Svarbu skatinti, didinti  visuomenės  švietimą renkantis sveiką gyvenimo būdą.

dieta nuo hipertenzijos ir nutukimo savaitę

Maisto pramonė vaidina didelį vaidmenį žmonių mitybos ir gyvensenos įpročių formavime. Svarbų vaidmenį atliktų maisto pramonė jei sumažintų riebalų, cukrų, druskos kiekį perdirbtuose maisto produktuose, ypač skirtuose vaikams ir paaugliams, užtikrintų sveikų maisto produktų prieinamumą.

Svarbu skatinti fizinį aktyvumą, ypač darbo vietose.

dieta nuo hipertenzijos ir nutukimo savaitę

Klaipėdos miesto visuomenės sveikatos biuro specialistė Rūta Symenaitė primena, kad svarbu suprasti gautos energijos su maistu svarbą organizmui ir būtinybę ją sunaudoti fizinio krūvio metu.

Tunkama, kai energijos su maistu gaunama daugiau nei išeikvojama. Todėl padidinus fizinį krūvį svoris gali pradėti mažėti arba išvengiama jo didėjimo. Tačiau, nepamirškime, jei fiziškai aktyviau judame daugiau, o mitybos įpročių nekeičiame, galime ir nepamatyti trokštamų rezultatų.

Svorio mažinimui yra svarbus geras poilsis, miegas.

Komentuoti:

Patiriamas nuolatinis stresas, nemiga turi įtakos kūno svorio didėti. Tyrimai rodo, kad blogai miegantys asmenys suvartoja daugiau kaloringo maisto. Jei vargina nuolatiniai užkandžiavimai, persivalgymas nekaltinkime savęs ir neverskime laikytis dietos, o supraskime, kokios emocijos mus valdo ir išmokime valdyti jas.

Taip pat žiūrėkite