Kaip širdies ir kraujagyslių sveikata sumažina širdies ligų riziką.

Žuvies produktai racione gali padėti sumažinti širdies ir kraujagyslių ligų riziką Bendrovės nuotr.

  • Pakoreguota mityba — lengviausias būdas sumažinti širdies ir kraujagyslių ligų riziką Shutterstock Lietuvoje kasmet nuo širdies ir kraujagyslių ligų miršta apie 23 tūkst.
  • Geriausi maisto produktai sergant širdies ir kraujagyslių  ligomis.
  • Kaip išvengti širdies ligų: 10 svarbiausių patarimų
  • Daiginti kviečiai nuo hipertenzijos
  • Išsigydykite hipertenziją patys
  • Dėl šių ligų mūsų šalyje kasmet įvyksta 56,1 procentas visų mirčių.
  • Pakoreguota mityba – lengviausias būdas sumažinti širdies ir kraujagyslių ligų riziką | vievija.lt
  • Pasaulinė širdies diena m.

Kasmet rugsėjo pabaigoje minima Pasaulinė širdies diena, skirta skatinti visuomenę gyventi sveikiau ir daugiau dėmesio skirti savo širdies būklei. Širdies ir kraujagyslių ligų statistikai Lietuvoje negerėjant, vis daugiau mokslinių tyrimų atskleidžia, jog riziką sumažinti galima į mitybos racioną įtraukiant tokius kasdienius produktus, kaip žuvis ir jūros gėrybės.

Stresas viena iš širdies ir kraujagyslių ligų priežastis

Specialistams nerimą kelia ne tik tai, jog situacija negerėja, bet ir tendencijos, kai sergančiųjų amžius jaunėja — širdis vis dažniau sustreikuoja mečiams ar dar jaunesniems žmonėms. Visgi tuo pat metu pripažįstama, kad net 80 proc.

kaip širdies ir kraujagyslių sveikata sumažina širdies ligų riziką auksinių ūsų hipertenzijai receptai

Sveikiausi europiečiai reguliariai vartoja žuvį Plačiai žinoma, jog didžiausi sveikos širdies ir kraujotakos sistemos priešai — riebus maistas su jame esančiu cholesteroliu bei fizinio aktyvumo stoka. Per didelis blogojo cholesterolio kiekis organizme neigiamai veikia širdies ir kraujotakos sistemą: pažeidžia kraujagyslių sieneles, sukelia uždegimą, didina spaudimą bei kraujo krešėjimą.

Pakoreguota mityba – lengviausias būdas sumažinti širdies ir kraujagyslių ligų riziką

Norint sumažinti blogojo cholesterolio, gydytojai pataria valgyti mažiau riebių pieno produktų, padažų, rečiau vartoti pridėtinį cukrų bei druską. Į racioną siūloma įtraukti daugiau vaisių ir daržovių, o raudoną mėsą bent tris kartus per savaitę keisti žuvimi ir jos produktais. Žuvyje esančios omega-3 riebalų rūgštys skatina širdį apsaugančio gerojo cholesterolio gamybą.

Daugiausia jų aptinkama riebioje žuvyje: lašišoje, natūraliai augusioje menkėje, skumbrėje, silkėje. Remiantis Pasaulio sveikatos organizacijos atliktu tyrimu, kurio metu trylika metų stebėta tūkst.

Europos gyventojų, triskart per savaitę vietoje mėsos renkantis žuvį, tikimybė susirgti išeminėmis širdies ligomis sumažėja 20 proc.

Sveikatos mokymo ir ligų prevencijos centras - Ligų profilaktika

Tuo tarpu žuvį valgant kasdien, miokardo infarkto rizika krinta perpus. Ne veltui daugiau kaip pusšimtį metų mokslininkai tyrinėja fenomeną, žinomą kaip Viduržemio jūros dieta.

kaip širdies ir kraujagyslių sveikata sumažina širdies ligų riziką migrenos hipertenzijos stresas

Žuvis bei jos produktai — neatskiriama jos dalis. Tokios dietos besilaikantys pietų europiečiai pasižymi ilgesne gyvenimo trukme, gerokai rečiau kaip širdies ir kraujagyslių sveikata sumažina širdies ligų riziką širdies bei kraujagyslių ligomis ir vėžiu, lyginant su kitų pasaulio šalių gyventojais.

Mokslininkai tai, visų pirma, sieja su sveikaisiais riebalais ir juose esančiomis riebalų rūgštimis omega-3, kurios mažina trigliceridų kiekį kraujyje ir gerina kraujotaką.

kaip širdies ir kraujagyslių sveikata sumažina širdies ligų riziką hipertenzijos vaistai kartu renitec

Būtent šių rūgščių turi žuvis ir riešutai, sudarantys didelę Viduržemio jūros dietos dalį. Iki šiol manyta, jog širdies ir kraujagyslių būklę iš esmės gerina tik šie žuvyje esantys polinesotieji riebalai. Vis dėlto naujausi tyrimai rodo, jog sklandų kraujotakos darbą užtikrina bendra žuvyje ir jūros gėrybėse esančių omega-3 ir vitaminų bei mineralų visuma.

Diana Bumelytė

Lietuviai vis dažniau renkasi atvėsintą ir šaldytą žuvį Žuvis bei jūros gėrybės — neginčijamai ne tik širdžiai, bet ir visam organizmui naudingas produktas. Specialistai rekomenduoja rinktis šviežią arba šaldytą žuvį be pridėtinių priedų, aliejų ar padažų.

Tokiu būdu išsaugomos vertingiausios produkto savybės, natūralus skonis, išvengiama virškinimą apsunkinančių medžiagų.

kaip širdies ir kraujagyslių sveikata sumažina širdies ligų riziką vaistų metoprololio širdies sveikata

Pavyzdžiui, prieš dvejus metus į Vokietijos rinką įvedus Bio gaminių liniją, jų pardavimai kasmet auga daugiau nei 15 proc. Pasak jos, ne išimtis ir Lietuvos vartotojai.

kaip širdies ir kraujagyslių sveikata sumažina širdies ligų riziką nefrogeninė vaikų hipertenzija

Greta nuo senų lietuvių mėgstamų sūdytos skumbrės, silkės, surimio ir kitų gaminių, vis dažniau valgome žuvį be papildomų priedų ir prieskonių. Vien pernai šaldytos ir atvėsintos žuvies pardavimai Lietuvoje išaugo 17 proc. Tokie rezultatai, kartu su augančiu visuomenės dėmesiu fiziniam aktyvumui, sveikatos specialistus nuteikia optimistiškai ir gali tapti svarbiu postūmiu kovojant su mūsų šalį vis dar kamuojančiomis širdies ir kraujagyslių ligomis.

Taip pat žiūrėkite