Geriausias bėgimo būdas širdies sveikatai

6 argumentai, kodėl verta bėgioti

Tačiau saikingas bėgimas naudingas ir fizinei, ir psichinei sveikatai.

geriausias bėgimo būdas širdies sveikatai

Čia aprašomi tik keli įrodyti bėgimo bėgiojant 3—4 kartus per savaitę nuo 20 iki 30 min. Širdis yra raumuo ir jei ji intensyviau dirbs saugia apkrova, tai padidės ir taps stipresnė.

Motyvacija judėti. Pagrindinės bėgimo klaidos

Gerėjant žmogaus fizinei formai, pulsas laipsniškai šiek tiek retėja — tai patvirtina, kad širdis dirba efektyviau. Pagerėja organizmo gebėjimas pernešti deguonį, nes dirbančiuose raumenyse atsiranda daugiau kapiliarų mažos kraujagyslės.

Prenumeruokite naujienlaiškį

Bėgti taps ne tik lengviau, bet ir atrodys, kad kasdienei veiklai reikia mažiau pastangų. Susiję straipsniai J.

geriausias bėgimo būdas širdies sveikatai

Bartaškienė: judėjimas - kaip dantų valymas, nuo mažens įpratęs, kartoji visą gyvenimą   18 Sumažėjęs kūno riebalų kiekis Yra žinoma, kad bėgimas padeda žmonėms sulieknėti, palaiko tinkamą kūno svorį ir mažina su nutukimu susijusių ligų riziką.

Net jei prieš pradėdami bėgioti sveriate normaliai, vis tiek turėsite naudos: tyrimai rodo, kad per didelis kūno riebalų kiekis aplink vidaus organus kelia riziką sveikatai, nesvarbu, koks yra svoris.

Skaitykite forume: Dalintis: Kaip pradėti bėgioti? Ką reikia žinoti apie save ir priemones, reikalingas aktyviam judėjimui? Į šiuos klausimus atsakė Lietuvos sveikatos sąjungos prezidentas, Palangos sveikatos mokyklos direktorius Dainius Kepenis.

Reguliarus sportas — geriausias būdas sumažinti kūno riebalų kiekį. Mažesnis stresas Po sunkios darbo dienos pabėgioti, ko gera, norisi mažiausiai, bet bėgimas tikrai padės atsipalaiduoti. Streso hormonai katecholaminai išsiskiria į kraują ir tankina pulsą bei kelia kraujospūdį, kvėpavimas padažnėja, o kūnas pasirengia fizinei veiklai.

geriausias bėgimo būdas širdies sveikatai

Bėgimas skatina šių cheminių medžiagų šalinimą, sumažina nemalonius streso požymius, pavyzdžiui, nerimą, drebulį ar būdravimą. Stipresni kaulai ir sąnariai Daugelis varškės hipertenzija vengia bėgioti, nes baiminasi neigiamo poveikio sąnariams ir kaulams.

geriausias bėgimo būdas širdies sveikatai

Nustatyta, kad bėgimas gerina kaulų tankį ir užkerta kelią osteoporozei kaulų trapumui. Nors bėgimas dažnai minimas kaip osteoartrito, ypač kelių, priežastis, neįrodyta, kad nuolat bėgiojantys žmonės rizikuoja labiau nei kiti.

Reader Interactions

Iš tiesų reguliarus judėjimas gali padėti išlaikyti sąnarių judrumą senstant. Geresnė psichinė sveikata Keliskart pabėgioję suprasite, kodėl žmonės bėgikais tampa visam gyvenimui. Po sunkesnės treniruotės kelias valandas jausitės pakylėti. Mokslininkai negali pasakyti kodėl, bet sportas susijęs su endorfinų — natūralių anestetinių cheminių medžiagų — išskyrimu ilgalaikės ir intensyvios veiklos metu.

Skirtingos bėgimo rūšys turi skirtingą naudą ir tikslą. Štai populiariausios bėgimo rūšys: Paprastas bėgimas: žmonės tai vadina tiesiog normaliu bėgimu. Tai trumpo-vidutinio atstumo nuotolis apie 10 kilometrųkurį bėgikas įveikia savo natūraliu tempu. Ilgas bėgimas: tempo prasme ilgas bėgimas nesiskiria nuo paprasto bėgimo, tiesiog distancija išauga iki kilometrų. Ilgas bėgimas pagerina bendrą fizinę būklę ir ištvermę.

Naujesni tyrimai parodė, kad bėgikų ir dviratininkų kraujotakoje po treniruotės padidėja kitos cheminės medžiagos — anandamido — lygis, žmonės jaučiasi atsipalaidavę ir gerai nusiteikę.

Pastebimas ir ilgalaikis bėgiojimo efektas.

geriausias bėgimo būdas širdies sveikatai

Kai kurie duomenys, nors moksliškai ir nepatvirtinti, rodo, kad bėgimas palengvina depresijos požymius, tad gydytojai šia liga sergantiems pacientams pataria sportuoti. Geresnė žarnyno peristaltika Gal tai ir neakivaizdi nauda, tačiau bėgimas gerina žarnyno peristaltiką.

geriausias bėgimo būdas širdies sveikatai

Manoma, kad tai lemia padidėjęs skrandžio rūgštingumas, pagerėjusi kraujotaka, didesnis raumenų tonusas. Geresnis raumenų tonusas Tarp kitų tiesiogiai nepastebimų naudingų priežasčių svarbiausia yra ta, kad žmonės nori tiesiog gerai atrodyti. Bėgimas didina raumenų masę ir gerina jų tonusą ne tik akivaizdžiai matomose vietose t. Jei norite palaikyti gerą kūno formą, bėgimas padės geriausias bėgimo būdas širdies sveikatai laikyseną, sustiprins pilvo ir nugaros raumenis, sumažės kūno riebalų kiekis, išryškės raumenys.

Taip pat žiūrėkite