Irklavimas su hipertenzija

irklavimas su hipertenzija
Jeigu gydytojas diagnozuoja aukštą kraujospūdį, dieta, mankšta ir vaistai gali būti nustatyta, kad laikyti jį kontroliuoti. Jis gali padėti kontroliuoti cholesterolio kiekį kraujyje, diabeto ir nutukimo, ir taip pat gali padėti sumažinti kraujo spaudimą ir sumažinti insulto riziką. Paprastas pratimas kaip vaikščiojimas, sodininkystė, namų ruoša ir šoka iš viso 30 minučių daugumą dienų gali padėti jūsų širdį. Jei jau neaktyvus, pradėti nuo 10 minutes ir padidėjimas palaipsniui 30 protokolas.

Fizinis aktyvumas: kodėl ir kiek jums jo reikia? Aida Žemaitytė Ne paslaptis, kad reguliarus fizinis krūvis yra tiesiogiai siejamas su sveikesniu ir ilgesniu gyvenimu. Dažniau kyla klausimas, koks turi būti krūvio dažnumas, intensyvumas, trukmė, o galiausiai — rūšis ar fizinės veiklos pobūdis.

Fizinis aktyvumas: kodėl ir kiek jums jo reikia?

Dirbantiesiems sėdimą darbą ypač rekomenduojamas fiziškai aktyvus laisvalaikis geriau gamtojeo ypač — su šeima, draugais ar bendruomene. Pasak Sveikatos mokymo ir ligų prevencijos centro Mitybos ir fizinio aktyvumo skyriaus vedėjo pavaduotojas Remigijaus Zumero, kas turi gerą įprotį lankyti aerobiką ar du tris kartus per savaitę aktyviai leidžia laisvalaikį, tas tikrai žino keletą tik fiziškai aktyviam žmogui atveriamų paslapčių.

Aukštas kraujospūdis

Bendrosios fizinio aktyvumo rekomendacijos yra tinkamos visiems sveikiems suaugusiems asmenims, nepriklausomai nuo lyties, socialinės ar ekonominės padėties. Fizinio aktyvumo rekomendacijos asmenims nuo 18 iki 64 m. Per savaitę tai turi sudaryti ne mažiau kaip minučių vidutinio intensyvumo fizinės veiklos. Kaip alternatyva gali būti sukauptos 75 minutės didelio intensyvumo fizinės veiklos per savaitę  ne mažiau kaip 15 minučių kasdien.

irklavimas su hipertenzija

Suaugę asmenys, norintys gauti didesnės naudos sveikatai, turėtų vidutinio intensyvumo ištvermės lavinimo trukmę padidinti dvigubai, t. Bent 2 kartus per savaitę patartina stiprinti stambiąsias raumenų grupes įvairiais jėgos pratimais. Praktiniai fizinio aktyvumo pavyzdžiai Vidutinio intensyvumo fizinė veikla galėtų būti greitas ėjimas, lėtas bėgimas, darbas sode ar darže, važiavimas dviračiu, riedučiais ar paspirtuku, šiaurietiškas vaikščiojimas.

irklavimas su hipertenzija

Didelio intensyvumo fizinė veikla yra greitas bėgimas, greitas važiavimas dviračiu arba važiavimas kalvota vietove, plaukimas ar intensyvūs sportiniai irklavimas su hipertenzija futbolas, krepšinis, lauko tenisas ir kt. Irklavimas, svarmenų kilnojimas, atsispaudimai nuo grindų, pritūpimai, prisitraukimai ant skersinio, kai kurie jogos ir pilateso pratimai stiprina raumenis, didina jų jėgą ir kaulų tvirtumą bei tankį. Dirbate sėdimą darbą?

irklavimas su hipertenzija

Kas valandą darykite 5—10 minučių aktyvias pertraukėles: atsistokite, pasirąžykite ir pasivaikščiokite. Rečiau naudokitės visuomeniniu ar asmeniniu transportu — jį keiskite ėjimu, važiavimu dviračiu.

  • Jei ignoruojate rekomendacijas, padidinsite hipertenzinės krizės, miokardo infarkto, insulto, vidinio kraujavimo, kraujo krešulių ir kitų pavojingų sąlygų riziką.
  • O po persirgto miokardo infarkto ligoniai, kurie serga padidėjusio kraujospūdžio liga — arterine hipertenzija, miršta 5 kartus dažniau negu tie, kurių kraujospūdis normalus.
  • Ar galima žaisti sportą su padidintu spaudimu: fizinis aktyvumas su hipertenzija - Vaskulitas
  • Hipertenzija serga 1 iš 4 suaugusių žmonių | vievija.lt
  • Kokia gali būti hipertenzijos priežastis

Trumpiau žiūrėkite televizorių, naudokitės kompiuteriu ar išmaniuoju telefonu. Rinkitės įvairius sportinius žaidimus ar varžybas, renginius, žygius, šokius, jogą, pilatesą, plaukimą, irklavimas su hipertenzija dviračiu, riedučiais ar paspirtuku, krosų bėgiojimą ir kliūčių ruožų įveikimą.

irklavimas su hipertenzija

Tiks ir namų ruošos ar ūkio darbai.

Taip pat žiūrėkite